"Jeśli naprawdę chcemy dokonać pozytywnych zmian w naszym życiu i rozszerzyć światło cywilizacji na szersze forum, to musimy się zwrócić do dziecka"
Maria Montessori
Zajęcia cykliczne
Plan zajęć dodatkowych w ramach czesnego
lp. | rodzaj zajęcia | działania | okres | cele |
1. | projekt „ Czytanie rozwija” | - czytanie bajek i opowieści, zgodnie z założeniami programu „Czytających Przedszkoli”, | codziennie | - doskonalenie umiejętności językowych, - wzrost zrozumienia tekstów i poleceń. - rozwój koncentracji uwagi, myślenia, pamięci i wyobraźni, wyciszenia, inteligencji emocjonalnej, a w konsekwencji wzrost gotowości do nauki szkolnej, - dostarczenia wzorca pięknego czytania, - rozwój zainteresowań czytelniczych |
- spotkanie „Czytamy dzieciom” (studenci Uniwersytetu III Wieku), | cotygodniowe | |||
- spotkanie z książką w bibliotece | comiesięczne | |||
2. | projekt „Będę ładnie i poprawnie mówił” | - konsultacje logopedyczne (badania przesiewowe), | raz w roku | - usprawnienie narządów mowy, - stymulacja funkcji głosowych i słuchowych, - poprawa jakości mowy |
- zabawy logopedyczne i logorytmiczne | codziennie | |||
3. | zabawy z językiem angielskim | - słuchanie bajek i opowiadań w języku angielskim, - ćwiczenia komunikacyjne, - śpiewanie piosenek w języku angielskim, - wypowiadanie rymowanek, wierszyków, - globalne czytanie wyrazów |
codziennie | - osłuchanie z językiem angielskim, - poznawanie podstawowych słów, - nabywanie umiejętności powitania w języku obcym, - kształtowanie umiejętności czytania globalnego i wypowiadania się w języku angielskim |
4. | projekt „ Sport to zdrowie” | - aerobik, | raz w tygodniu | - zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu przez dzieci, - wyrabianie poczucia rytmu i estetyki ruchu, - rozwijanie cech sprawności motorycznej: szybkości, siły, wytrzymałości. |
- warsztaty sprawnościowo-ruchowe, prowadzone przy wykorzystaniu metod: ♦ opowieści ruchowej, ♦ gimnastyki twórczej Rudolfa Labana, ♦ metody twórczej Karola Orffa, ♦ gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów, ♦ elementów ruchu rozwijającego Weroniki Sharborne. |
cztery razy w tygodniu |
|||
5. | lekcje ciszy | codzennie | - budowanie poczucia własnej wartości, - świadome kierowanie własnymi ruchami, - wykształcenie umiejętności bycia w bezruchu jako podstawy koncentracji uwagi, - umiejętność wysłuchania innych osób. |
|
6. | projekt „Nie ma zdrowia bez czystości” | - twórcze zajęcia, - spotkanie z pielęgniarką i dietetykiem, - warsztaty dla rodziców, - udział w programach ogólnopolskich „ Akademia Zdrowego Przedszkolaka”, „Mamo, tato, wolę wodę” |
cyklicznie | - nabywanie i bogacenie wiedzy o zagrażających zdrowiu wirusach, bakteriach, - propagowanie wśród dzieci zdrowia, - wyrabianie nawyku dbania o zdrowie, |
7. | Klub Małych Profesorków |
- warsztaty twórcze i eksperymentalne |
co dwa tygodnie | - rozbudzenie zainteresowania światem oraz zjawiskami przyrodniczymi, fizycznymi, chemicznymi, - wyjaśnienie praw rządzących w otaczającej nas przyrodzie, - rozbudzanie kreatywności i wyobraźni dzieci |
8. | projekt „Powrót do źródeł czasu” |
warsztaty muzealne w Muzeum Ziemi Wieluńskiej | comięsiecznie | - zapoznanie z charakterystycznymi cechami budownictwa klasztornego z XVII w., zabytkami archeologicznymi, - zdobywanie wiadomości o zbiorach archeologicznych, etnograficznych, historycznych i sztuki, - kształtowanie obrazu podwieluńskiej wsi z przeszłości w postaci dawnych narzędzi rolniczych, różnorodnych przyrządów, wykorzystywanych przez mieszkańców wsi, strojów regionalnych, - aktywny udział w warsztatach m.in. sztuki ludowej |
warsztaty etnograficzne | cyklicznie | - poznawanie najbliższego środowiska i specyfiki swojego regionu, - rozwijanie wartości rodzinnych związanych z kulturą wspólnoty lokalnej, - rozwój postaw patriotycznych związanych z tożsamością kultury regionalnej |
||
9. | warsztaty teatralne i umuzykalniające | - spotkania z aktorami | miesięcznie | - swobodne poprawne wysławianie się, - wykształcenie poczucia pewności siebie, - wyrażania własnych emocji za pomocą słów i gestów. |
- warsztaty teatralne | co drugi tydzień | |||
10. | projekt „Otwarte okno na świat” |
- udział w światowym programie UNESCO, |
cyklicznie | - rozwijanie u dzieci poczucia tożsamości europejskiej i światowej, - poznanie dziedzictwa kulturowego innych krajów, - poszerzenie wiadomości o świecie, - wspieranie integracji z innymi krajami |
11. | urodziny przedszkolaków i żłobkowiczów | - urodziny dziecka z wykorzystaniem Urodzinowego Słoneczka i Serduszka Dobrych Cech | według "Kalendarza urodzin” | - uświadomienie zmian, zachodzących w życiu człowieka, - zrozumienie istoty upływu czasu, - uświadomienie znaczenia celebrowania urodzin, - utrwalenie nazw miesięcy w kolejności ich występowania, - wzmacnianie poczucia własnej wartości, - rozwój komunikacji interpersonalnej i intrapersonalnej |
Nasze motto: